Onze visie:
“wij brengen mensen in relatie met Jezus,
Zijn onderwijs en Zijn familie"

Wij zijn Rob en Hilde Stoppelenburg en dragen de eindverantwoording van Pinkster Gemeente Emmen. Wij zijn  overtuigd en actieve Christenen. Dat was voor mij (Rob) vroeger wel anders. Rob vertelt:

 
Er was eens een tijd dat ik zonder God leefde, verslaafd aan de heroïne spuit. Tevens verdwaald in allerlei occulte zaken. Na vele afkickpogingen ben ik verzeild geraakt in sticht. Horeb (Z-F. 1986) waar ik van mijn verslaving af kwam (o.l.v. toen wijlen Tante Myra en Dick Pieterman). Na mijn afkickperiode ben ik teruggegaan naar Nederland en trouwde met Hilde de Boer. Samen werden wij geroepen om Dick en Tante Myra in Z-F te helpen. Tijdens deze periode in Z-F. werd ik geroepen door God als voorganger met een tekst uit de Bijbel. Deze tekst raakte mij diep in het hart. God sprak als volgt: “hoed de kudde van God” 1ptr.5:2 (H.S.). Een paar jaar later bracht de Heer mijn roeptekst opnieuw in herinnering. Ik ben toen met Hilde mijn vrouw naar de Centrale Pinkster Bijbelschool gegaan (intern). Na 3 jaar een HBO opleiding (door de geboorte van twee kinderen, nu 5 waar we heel blij mee zijn)  moest ik de opleiding vroegtijdig stoppen. We ervoeren Gods leiding naar Alphen a/d Rijn als voorgangerechtpaar. Vervolgens na vijf jaar beroepen in de E.G.E. Emmen, waar we veel hebben geleerd en zijn vervolgens gestart met een gebedsgroep “Nehemia” (we hebben de broeders en zusters  van E.G.E. nog steeds lief). Na een lange reis (geestelijk) gemaakt te hebben zijn wij uiteindelijk de huidige Pinkstergemeente Emmen geworden.
 
ONTSTAAN GEMEENTE
Pinkstergemeente Emmen is in 2016 ontstaan uit broeders en zusters die geloven dat Gods kracht ook voor vandaag is. Zij geloven dat Pinksteren niet iets van 2000 jaar terug is, maar ook voor vandaag. De Heer is vandaag nog steeds Dezelfde. Wat Hij 2000 jaar terug deed doet Hij ook vandaag en gebruikt hiervoor zijn familie, de gelovigen van de Gemeente (de kerk) wereldwijd. 
Wij streven niet naar religie maar naar relatie met Jezus onze Heer.
Ook handteren wij het Woord van God als onfeilbaar leidraad van ons leven en doen bij dit Woord geen water bij de wijn. Geweldige diensten hebben wij meegemaakt waarin we God heel dicht bij ervoeren. De prediking is niet een theoretische maar een toepasbaar, praktisch Woord gebaseerd op de Bijbel. Van anderen horen wij dat wat onze gemeente kenmerkt: gevoel van acceptatie, liefde, aanvaarding en echtheid. Men ervaart dat de Heer voelbaar aanwezig is.
 
GETUIGENIS
Er valt veel te getuigen denk ik, ik noem een paar bijzondere vind ik, een moslim vrouw diep aangeraakt door de Heer. Mijn collega op het werk die na zijn hart aan de Heer gegeven te hebben heel de nacht de Heer heeft ervaren en gezien. Een verslaafde die ik begeleide en nu een leven heeft met de Heer. Ik was met deze jongen bij zijn vader, deze geloofde niet. Ik hoorde later dat hij niets, maar ook dan niets te maken wilde hebben met het geloof. Enfin, ik was op bezoek bij deze vader. Ik hoorde dat zijn vader kanker had. Vader zat op een veilige afstand van mij verderop aan tafel. Ik werd gedrongen om voor deze man te bidden, liep naar hem toe en vroeg of ik voor hem mocht bidden, heel gewoon. Ik pakte met beide handen zijn rechterhand en ervoer dat er kracht en liefde van mij uitging, de vader moest huilen. Ik mocht voor hem bidden. Later hoorde ik dat de vader diep aangeraakt was, ik hoop dat hij nu bij de Heer is. Misschien niet zo extreem verhaal, maar waar ik en andere in onze gemeente het meest van geniet is om de Heer te zien werken door ons heen en in ons midden, dat is de praktijk, geweldig! De Heer is hier!